هدف از انجام این پژوهش تبیین نقش واسطهای رهبری خدمت گزار در رابطه فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان سازمان صنایع نظامی استان فارس بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی وجامعه آماری در این تحقیق کارکنان سازمان صنایع نظامی فارس به تعداد 1300 نفر بوده است. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد300 نفر بر اساس فرمول کوکران بهعنوان نمونه انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری اطلاعات و دادهها از سه پرسشنامه رهبری خدمتگزار لوب، فرهنگ سازمانی دنیسون و تعهد سازمانی مه ویر و آلن استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها هم از روشهای آمار توصیفی وهم از روشهای آمار استنباطی و همچنین تحلیل مسیراستفاده شده است .نتایج نشان داد بین فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. بین فرهنگ سازمانی و رهبری خدمتگزار رابطه معناداری وجود دارد. رهبری خدمتگزار با کنترل فرهنگ سازمانی رابطه معناداری با تعهد سازمانی دارد. در نهایت رهبری خدمتگزار نقش واسطهای معناداری در ارتباط با فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی ایفا میکند. وجود یک فرهنگ سازمانی با ابعاد مشارکت قوی، ثبات و انطباق بالا و فلسفه وجودی ماموریت روشن میتواند منجر به تعهد سازمانی قوی گردد، ضمن آنکه این نوع فرهنگ سازمانی میتواند به سیستمی از رهبری خدمتگزار که در آن ارزشدهی و رشد بسیار بالا است منجر گردد. همدلی نشان دادن، ایجاد رهبری مناسب، مشارکتی کردن رهبری و اجتماع سازی جزیی ازویژگیهای رهبر است و این نوع رهبری بهنوبه خود منجر به تعهد عاطفی، مستمر و هنجاری بالای افراد میگردد.
امیریان زاده, مژگان, وحید رضا قمری, . (1393). نقش واسطهای رهبری خدمت گزار در رابطه فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان سازمان صنایع نظامی استان فارس. بهبود مدیریت, 8(26), -.
MLA
مژگان امیریان زاده; وحید رضا قمری. "نقش واسطهای رهبری خدمت گزار در رابطه فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان سازمان صنایع نظامی استان فارس". بهبود مدیریت, 8, 26, 1393, -.
HARVARD
امیریان زاده, مژگان, وحید رضا قمری, . (1393). 'نقش واسطهای رهبری خدمت گزار در رابطه فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان سازمان صنایع نظامی استان فارس', بهبود مدیریت, 8(26), pp. -.
VANCOUVER
امیریان زاده, مژگان, وحید رضا قمری, . نقش واسطهای رهبری خدمت گزار در رابطه فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان سازمان صنایع نظامی استان فارس. بهبود مدیریت, 1393; 8(26): -.