TY - JOUR ID - 42783 TI - فرآیند تجاری سازی محصولات با فناوری پیشرفته (مطالعه موردی در هواپیماهای تجاری) JO - بهبود مدیریت JA - JMI LA - fa SN - 2251-8991 AU - دلاور, عطیه AU - محمدی, مهدی AU - سلامی, سید رضا AU - منطقی, منوچهر AD - کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - دانشیار گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران. Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 6 IS - 1 SP - 81 EP - 104 KW - نوآوری KW - فرآیند تجاری سازی محصولات با فناوری پیشرفته KW - صنعت هوایی ایران DO - N2 - این تحقیق به بررسی ادبیات نوآوری و فرآیند تجاری سازی محصولات با فناوری پیشرفته پرداخته است. همچنین تعیین عوامل موثر بر این فرآیند و طراحی یک الگوی مفهومی مناسب برای تجاری سازی محصولات با فناوری پیشرفته بررسی شده است. این الگو شامل کلیه مؤسسات درگیر در فرآیند تجاری سازی و با تاکید بر فناوری نرم می باشد. با انجام مطالعات میدانی و مصاحبه با خبرگان، این الگو در صنعت هوایی ایران مورد بررسی و پیاده سازی قرار گرفته است. در نهایت مهمترین چالش ها و پیشنهادات به همراه مناسب ترین فرآیند تجاری سازی محصولات در صنعت هوایی ایران ارایه شده است. UR - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42783.html L1 - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42783_ea95a0d99f60f6c26eece109f0f70173.pdf ER -