TY - JOUR ID - 42762 TI - بهبود عملکرد زنجیره عرضه بر مبنای عوامل کلیدی موفقیت JO - بهبود مدیریت JA - JMI LA - fa SN - 2251-8991 AU - محمدی زنجیرانی, داریوش AU - عسگری, غلامرضا AD - استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران. AD - استادیار گروه منابع انسانی، دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران. Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 5 IS - 2 SP - 71 EP - 80 KW - شیوه KW - عوامل کلیدی موفقیت KW - مدیریت زنجیره عرضه KW - صنعت خودرو (وانت) DO - N2 - در این پژوهش با بررسی زنجیره عرضه خودرویتجاری سبک داخل کشور، یک متدولوژی جدید برای تعیین عوامل کلیدی موفقیت معرفی شده است. متدولوژی پیشنهادی با تمرکز بر مهمترین توانمندسازهای زنجیره عرضه در سطوح تجاری، فرایندی، عملیاتی و توسعه ای در تلاش است عوامل کلیدی موفقیت و به تبع آن نواحی قابل بهبود را تبیین و احصاء نماید. بدین منظور و بر مبنای متدولوژی پیشنهادی، 191پرسشنامه در میان مدیران پنج دسته از مراکز موجود در سطوح زنجیره عرضه توزیع و جمع آوری شد. نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی 131 پرسشنامه بازگشتی نشان می دهد که عوامل کلیدی موفقیت در زنجیره عرضه خودروی تجاری سبک عبارتند از1) توانمندسازی کارکنان2) ارتقاء محصولات و خدمات 3 ) مدیریت مشتریان4) مدیریت کیفیت ساپلایرها 5) پیاده سازیERP و 6) تعهد مدیریت به توسعه طرحهای تجاری. UR - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42762.html L1 - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42762_5b397a2983d4b4bf13965317c7a5e8a8.pdf ER -