«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219The Optimal Strategy in Collaborative Games in Decentralized Networks (A Case Study in Small and Medium Industries)راهبرد بهینه بازی های همکارانه در شبکه های غیر متمرکز (مطالعه موردی در صنایع کوچک و متوسط)12444440FAهادی حیدری قره بلاغدانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.اشکان حافظ الکتباستادیار گروه سیستم های اجتماعی و اقتصادی، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.احمد ماکوییدانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران.0000-0001-6249-530Xصدیق رئیسیدانشیار، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.سید مصطفی حدادیدانشیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، قم، ایران.Journal Article20170316Due to the rapid development of technology and emerging of severe competitive environments, the main objective of decentralized distribution networks operated by different providers is to maximize their profits in the network. One of the key tools to improve network performance in distribution networks is game theory and cooperative games. The main objective of this study is to investigate the role of small and medium industries in the development of the country's economic activity and to achieve a collaborative model to organize decentralized networks effectively. This makes these industries consider their main variables such as capacity, time and cost as important elements in today's competitive environments and try to increase their service levels to customers and promote the products according to customers' demand .On the other hand, in the real world due to various reasons such as sanctions, politics issues, earthquake, and war, time, the amount of flow, and cost are changed. Thus, to overcome unforeseen issues, it is important for suppliers to know how to cooperate to gain more payoffs in the network in order. In this study a mathematical problem for these industries is provided that considers various scenarios in uncertain situations. Then, to explain and demonstrate the applicability of the model, three numerical examples in these industries are discussed and the performances of cooperative and non-cooperative approaches are compared. The results show that cooperative games lead to an increase in players' payoffs and the utility function has boosted the effectiveness of cooperative.با توجه به پیشرفت سریع فنآوری و ظهور محیطهای شدیداً رقابتی، مهمترین هدف شبکههای توزیع غیرمتمرکز که توسط تامینکنندگان مختلف اداره میشود، بیشینه نمودن سود خود و شبکه است. یکی از ابزارهای کلیدی برای ارتقای کارایی در فضای رقابتی، بهرهگیری از تئوری بازی و بازی همکارانه در شبکههای توزیع و حمل و نقل است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه فعالیتهای اقتصادی کشور و دستیابی به مدلی همکارانه، بهمنظور ساماندهی اثربخش در شبکههای غیرمتمرکز است. این امر، این صنایع را وادار میکند که متغیرهای اصلی مانند حجم، هزینه و زمان ارسال را بهعنوان یک عنصر مهم در فضای رقابتی در نظر گرفته و سطح خدمت به مشتریان را افزایش داده و محصولات را مطابق با خواسته آنان تهیه نمایند. از سوی دیگر، در دنیای واقعی به علت عدم اطمینان موجود بر اثر مسائل سیاسی مانند تحریم، وقوع جنگها، مسائل اقتصادی، اجتماعی، وقایع طبیعی و ...، مقدار جریان، هزینه و زمان ارسالی بین تامینکنندگان، دستخوش تغییرات میگردد. بنابراین، برای فائق آمدن بر مسائل غیر قابل پیشبینی، برای تامینکنندگان اهمیت دارد چگونه و با چه ترکیبی فعالیت نمایند تا بتوانند عایدی بیشتری را نصیب خود و شبکه نمایند. در این پژوهش، مسئلهای ریاضی با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف در حالت غیرقطعی در این صنایع، ارائه میگردد. در ادامه، برای تشریح مدل و اثبات کاربردی بودن، سه مثال عددی در این صنایع مطرح و کارایی رویکرد همکارانه و غیرهمکارانه با هم مقایسه میگردند. نتایج تحقیق نشان میدهند که، بازیهای همکارانه باعث افزایش میزان عایدی و سود بازیگران شده و میزان تابع مطلوبیت و همافزایی در بازی همکارانه افزایش چشمگیری مییابد.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44440_fe247b1df253cec35672bfd62f32a855.pdf«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219The Impact of IT Security in the Implementation of Knowledge Management Systemبررسی تأثیر امنیت فن آوری اطلاعات در اجرای سامانه مدیریت دانش254744441FAداود شیخعلیکارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، تهران، ایران.رضا حسنویدانشیار، دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.مجید رمضاناستادیار گروه مدیریت و فناوری های نرم، دانشکده مدیریت و مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران.Journal Article20170316One of the organization concerns is security in implementing knowledge management system. The purpose of this study is investigating the effect of IT security according to ISO/IEC27001:2013 in the implementation of secure knowledge management system. This research from the method perspective is descriptive-survey and from the goal perspective is practical. The required information through library studies, interviews and paired comparisons questionnaires have been collected. The hybrid method DEMATEL and ANP is used to determine the causal and prioritize control objectives of this standard in regards to knowledge management system.
Research findings indicate a causal relationship between control objectives of ISO/IEC27001:2013 in the knowledge management system establishment. Also information security organization, operations security, communications security and encryption have higher priority than the other control objectives of this standard.یکی از دغدغههای سازمانها، اجرای امن سامانه مدیریت دانش است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر امنیت فنآوری اطلاعات طبق استاندارد ISO/IEC27001:2013 در اجرای امن سامانه مذکور است. این تحقیق از نظر روش، توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانهای، مصاحبه و پرسشنامه مقایسات زوجی جمعآوری شده است. روش ترکیبی دیمتل و فرایند تحلیل شبکهای برای تعیین اثرگذاری یا اثرپذیری و اولویتبندی اهداف کنترلی استاندارد فوق در ارتباط با سامانه مدیریت دانش استفاده گردیده است. یافتههای پژوهش، بیانگر ارتباط علی و معلولی بین اهداف کنترلی ISO/IEC27001:2013 در استقرار سامانه مدیریت دانش است. همچنین، اهداف کنترلی تشکیلات امنیت اطلاعات، امنیت عملیات، امنیت ارتباطات و رمزنگاری از استاندارد مذکور دارای اولویت بالاتری نسبت به سایر اهداف کنترلی استاندارد فوق هستند.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44441_dc5e8ccf059ce62d6304b02d47522714.pdf«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219Requirements of Innovation Network Formation; An Analysis of the Firms Rule on Iran's Pharmaceutical Sectorالزامات شکلگیری شبکه نوآوری ؛ تحلیلی از قاعده بنگاهداری در بخش دارویی ایران499444442FAبهمن کارگرشهامتدانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.محمدرضا تقوادانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.0000-0002-6573-7914سید حبیب اله طباطبائیاندانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.جمشید صالحی صدقیانیاستاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.Journal Article20170316<span>This research is to understand the logic of Iran's pharmaceutical sector actor's behavior that is due to infer the innovative behavior of firms in this sector. So purpose, network theory and social network analysis is used to recognized actors behavior. The main objective of this research is to identify the requirements of innovation network formation on the perspective of the firm's behavior in the Iran's pharmaceutical sector. Namely, understanding the logic of firms rule in this sector can help to understand the behavior of the actors present study, therefore research strategy is multiple case studies and type of research is exploratory, development and qualitative. Its data collection is through documentation related to innovation activities, questionnaires and in-depth interviews with 42 pharmaceutical firms in the field of study into 8 products innovation and then through is measured the social networking analysis indicators, the pharmaceutical firms rule analysis and innovation in this sector with the requirements of network formation. So that research results shows a lack of transparency of information in bed enjoying a base of information asymmetry are active on pharmaceutical firms. Made major innovations in this sector were not due to research and innovative capabilities but through is informal relationships and create competitive indoor pharmacy product targeted and by lobbying and create a relatively safe space market by ensuring product market share, technical knowledge phase synthesis, formulation, production and distribution that footprints is visible in the process of securing a market share.</span>این تحقیق بهمنظور درک منطق حاکم بر رفتار بازیگران بخش دارویی ایران صورت گرفته است که دلیل آن پی بردن به رفتار نوآورانه بنگاههای این بخش است. بههمین منظور، از تئوری شبکهسازی و تحلیل شبکههای اجتماعی، بهمنظور احصاء رفتار کنشگران، استفاده شده است. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی الزامات شکلگیری شبکه نوآوری است که از منظر رفتار بنگاه در بخش دارویی ایران، انجام شده است. بهعبارتی دیگر، شناخت منطق قاعده بنگاهداری در این بخش، میتواند به فهم رفتاری این کنشگر، یاری رساند. بر این اساس، پژوهش حاضر با استراتژی مطالعه چندموردی، نوعی تحقیق اکتشافی، توسعهای و کیفی است که دادههای آن از طریق اسناد و مدارک مرتبط با فعالیتهای نوآوری بنگاه، پرسشنامه و مصاحبههای عمیق در بستر مطالعه 42 بنگاه دارویی و مطالعه 8 مورد نوآوری محصول جمعآوری شده است و سپس از طریق شاخصهای تحلیل شبکههای اجتماعی، قاعده بنگاهداری در بخش دارویی ایران تحلیل و با الزامات شکلگیری شبکه نوآوری در این بخش سنجیده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهند که بنگاههای دارویی ایران در یک بستر عدم شفافیت اطلاعاتی با بهرهگیری از قاعده عدم تقارن اطلاعات فعالیت دارند و عمده نوآوریهای شکل گرفته در این صنعت نه به دلیل تحقیقات و توانمندیهای نوآورانه بوده بلکه از طریق روابط غیررسمی و ایجاد فضای بسته رقابتی محصول دارویی مورد نظر هدفگیری شدهاند و با لابیگری و ایجاد یک فضای نسبتاً امن بازار با تضمین سهم بازار محصول، دانش فنی وارد مرحله سنتز، فرمولاسیون و تولید و توزیع شده است که در مراحل مذکور ردپای ایمنسازی سهم بازار، قابل رویت است.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44442_74ea506c969d8741fb21deb78fd4d189.pdf«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219Identifying the Elements of Managers Succession Planning and Readiness Assenyment to Implement Them in a Defensive Organizationشناسایی عناصر الگوی جانشین پروری مدیران و سنجش آمادگی برای اجرای آن ها در یکی از سازمان های دفاعی9512244443FAحسن زارعی متیناستاد گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.سید حسین اخوان علویاستادیار گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.حمیدرضا یزدانیاستادیار گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.00000002595763xحمید عبدالمحمدیدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.Journal Article20170316Organizations in previous decades, used succession planning under the replacement program, only for specific jobs. But over time, leading organizations tried applying the broader concept under the name of management or succession planning. In this regard, various models have been proposed that in the review of previous studies are presented. This multiplicity of models and the emphasis of most of them, on usability of their results, solely within the organization in the research or the one, quite similar to that organization, is the evidence of the need for customizing the patterns for the organizations. The study seeks to identify the elements of managers succession planning and the organizational readiness for implementing them. So, after reviewing the literature and research background, we, through interviews with a sample, try to identify the most important of these elements according to the specific circumstances of our organization which at a glance is scientific and research, military and religious, in nature. In the next step, the readiness for implementation of the elements examined. To analyze the interviews data, theme analysis were used. Also to examine the state of readiness, the importance-performance matrix or IPA is used as follows.در دهههای گذشته، سازمانها، برنامه جانشینپروری را تحت عنوان برنامه جایگزینی، تنها برای مشاغل بهخصوصی بهکار میگرفتند، اما با گذشت زمان، سازمانهای پیشرو، سعی در بهکارگیری مفهومی وسیعتر، تحت عنوان مدیریت یا برنامه جانشینپروری، نمودند. با توجه به اینکه مطالعات گذشته در رابطه با طرح جانشینپروری، تاکید داشتهاند که مدل مورد استفاده برای هر سازمان باید منطبق با ویژگیهای آن سازمان باشد، هدف تحقیق حاضر ، شناسایی عناصر الگوی جانشینپروری مدیران در یک سازمان دفاعی و بررسی میزان آمادگی آن سازمان، برای پیادهسازی آن است. بر این اساس، پس از بررسی ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق، از طریق انجام مصاحبه با نمونه آماری تحقیق، سعی در جمعآوری دادههای مورد نیاز برای انجام این پژوهش، شده است. همچنین، بهمنظور تجزیه تحلیل دادههای مصاحبهها، از تحلیل تم استفاده شده است. بررسی دادههای مربوط به آمادگی سازمان، از طریق ماتریس اهمیت وضعیت یا IPA، بررسی شده است.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44443_5c95c20d4767edeb4a95950995baa397.pdf«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219Explaining and Designing an Entrepreneurial Human Resource Management Model: Grounded Theory Approach (A study power Industry, Iran Transfo Corporation)تبیین و طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی کارآفرینانه: رویکرد داده بنیاد (مطالعه ای در صنعت برق، گروه شرکت های ایران ترانسفو)12315744444FAابوالفضل مقدمدانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.امین رضا کمالیاندانشیار گروه مدیریت دولتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.بدرالدین اورعی یزدانیدانشیار گروه مدیریت دولتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.باقر کرددانشیار گروه مدیریت دولتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.سید علیقلی روشناستادیار گروه مدیریت دولتی و فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.Journal Article20170316<span>There is general agreement about the role and importance of human resources management system on entrepreneurship, but up to now has not present an comprehensive model in which measure the role and impact of all practices of HRMS on entrepreneurship. According to axial role of human resources on entrepreneurship, this research was performed “to present a human resource management system (HRMS) model with an entrepreneurial approach”. This research was performed with a qualitative approach using the grounded theory method. Data collection tools included semi-structured interviews and for data collection, using purposive sampling, 19 experts familiar with entrepreneurship and HRMSs were interviewed. Data analysis was performed in the three stages of open coding, axial coding and selective coding. Based on that, the qualitative research model was designed. The results of the present research show an extraction of 370 codes or primary concepts from the interviews and 33 concepts and 17 constructs. The final research model was presented in the form of a paradigmatic model, consisting of an axial category (HRM activities) and causal conditions (organizational capabilities, employee resource based view and necessity for senior management supports), contextual factors (competitive environment, entrepreneurial management vision and strategic alignment) and intervening conditions (entrepreneurial elusiveness, non adaptability of HRM system conservative culture) and strategies (process oriented, differentiation of HRM system) and Subsequent outcomes (in individual, group and organizational level).</span>با وجود آنکه درباره اهمیت نقش نظام مدیریت منابع انسانی درکارآفرینی توافق کلی وجود دارد، اما الگویی که بهصورت یکپارچه نقش و تاثیر تمامی کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر کارآفرینی را بسنجد، ارایه نگردیده و تبیین نظری روشنی صورت نگرفته است با عنایت به نقش محوری منابع انسانی در گرایشهای کارآفرینانه، پژوهش حاضر در پی تبیین مدل مدیریت منابع انسانی با رویکرد کارآفرینانه در گروه ایران ترانسفو است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با بهکارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام گرفته است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبههای نیمه ساختار یافته بوده و بهمنظور گردآوری اطلاعات، با بهکارگیری روش نمونهگیری هدفمند با 19 نفر از خبرگان آشنا به مباحث کارآفرینی و سیستمهای مدیریت منابع انسانی، مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. بر اساس آن، مدل کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر، نشان دهندهی استخراج بالغ بر 370 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبهها و نیز احصاء 33 مفهوم و 17 مقوله است که در قالب مدل پارادیمی شامل بهبود قابلیت کارآفرینانه نظام مدیریت منابع انسانی بهعنوان مقوله محوری و شرایط علی(قابلیت سازمانی- منبع محوری کارکنان و ضرورت حمایت مدیریت ارشد)، عوامل زمینهای (محیط رقابتی-بینش کارآفرینانه مدیریت و همراستایی استراتژیک)، شرایط مداخلهگر (گریزپایی کارآفرینان، تطبیقناپذیری سیستم موجود منابع انسانی- بیانصافی سازمانی- نظام ارزشیابی معیوب-رفیقنوازی و فرهنگ محافظهکاری)، راهبردها (فرآیند محوری-متمایز سازی نظام مدیریت منابع انسانی) و عوامل پسآیندی (در سطوح فردی-واحدی و سازمانی)، قرار گرفت.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44444_6959954fc8da360f16f3ed5024df900c.pdf«موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی»
با مشارکت «انجمن تعالی کسب و کار ایران»بهبود مدیریت2251-899110420170219Performance Management System Pathology in Small and Medium Sized Enterprises of Iran Capital Market (A Case Study in Amin Investment Bank)(The Case: Amin Investment Bank)آسیب شناسی سیستم مدیریت عملکرد در شرکت های کوچک و متوسط(SMEs) بازار سرمایه ایران (مطالعه موردی تامین سرمایه امین)15917944445FAتکتم نجفیکارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران.آرین قلی پوراستاد، مدیریت، گرایش سیاستگذاری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانJournal Article20170316Nowadays, Performance management in small and medium enterprises (SMEs) has been done in the form of performance evaluation and in an informal way and often comes with the purpose of monitoring and control; while the performance management system may improve knowledge, skills and capabilities of employees and increase permanence of workforce quality. The aim of this study is to prepare the ground for designing performance management system to enhance the efficiency of employees and the effectiveness of SMEs. Qualitative research methodology, based on thematic analysis, using semi-structured interviews was conducted in Amin Investment Bank. Sample-making was based on theoretical method and snowball technique has been carried out on the basis of 12 interviews with VPs and experts. Results identify a comprehensive set of challenges in performance management system in terms of nine conceptual codes and 100 open codes.امروزه مدیریت عملکرد در شرکتهای کوچک و متوسط در قالب ارزیابی عملکرد و به شکل غیررسمی انجام شده و اغلب با هدف نظارت و کنترل صورت میگیرد و این در حالی است که مدیریت عملکرد کلیدیترین اقدامی است که میتواند دانش، مهارت و قابلیتهای کارکنان را بهبود بخشیده و ماندگاری نیروی کار کیفی را افزایش دهد. هدف از این پژوهش زمینهسازی و ارایه راهکارهای عملی برای طراحی سیستم مدیریت عملکرد بومی بهمنظور ارتقای کارآیی کارکنان و اثربخشی در شرکتهای کوچک و متوسط ایران، بهخصوص شرکتهای فعال در بازار سرمایه است. روش پژوهش کیفی، مبتنی بر تحلیل تِم، با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و در شرکت تامین سرمایه امین انجام گرفته است. نمونهگیری به روش نظری و با بهکارگیری فن گلولهبرفی انجام گرفته است که بر مبنای آن، 12مصاحبه از سطوح معاونت تا کارشناسی شرکت مورد مطالعه، صورت پذیرفته است. یافتههای پژوهش شامل 100 تم فرعی است که در قالب 9 تِم اصلی دستهبندی شدهاند؛ مهمترین و بیشترین کدهای فرعی مربوط به چالشهای شناسایی شده در قالب تِمهای «شاخص و معیار»، «توجیه نبودن ارزیابان» و «عدالت و سلیقه» است.https://www.behboodmodiriat.ir/article_44445_d5d57cdafc6948dc26e30a49548589c6.pdf