TY - JOUR ID - 42866 TI - چگونگی ظهور مسایل راهبردی در دستور کار تصمیم گیرندگان کلیدی سازمان JO - بهبود مدیریت JA - JMI LA - fa SN - 2251-8991 AU - عابدین, بهاره AU - کردنائیج, اسداله AU - دانایی فرد, حسن AU - خداداد حسینی, سید حمید AD - دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. AD - استاد گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. AD - استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 9 IS - 1 SP - 5 EP - 30 KW - مسایل استراتژیک KW - دستور کار استراتژیک KW - راهبرد پژوهشی داده بنیاد DO - N2 - این پژوهش در پاسخ به این سوال که چرا برخی مسایل در سازمان مورد توجه قرار میگیرند در حالیکه مسایل دیگری هستند که نادیده انگاشته می شوند و یا این که بر اساس چه فرآیندی، مسایل پیرامون مدیران ارشد برای آن‌ها، استراتژیک می‌شود، صورت گرفته است. به‌عبارت‌دیگر، هدف از این پژوهش، کشف فرآیند ظهور مسایل استراتژیک در دستور کار مدیران سازمان است. به‌منظور طراحی مدل پژوهش، مصاحبه‌های عمیقی با خبرگان صنعت بانک‌داری، صورت گرفته است. تحلیل داده‌های کیفی و طراحی مدل مفهومی با استفاده از مبانی نظری راهبرد پژوهشی داده بنیاد، انجام شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده‌های کیفینشان می‌دهند که چگونه و تحت تاثیری چه عواملی، مسایل بالقوه مهم، برای مدیران ارشد، استراتژیک شده و در دستور کار سازمان جای می‌گیرند. UR - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42866.html L1 - https://www.behboodmodiriat.ir/article_42866_e8eb520d8c8554178040e9594a8326c5.pdf ER -