@article { author = {Mohammadi Zanjirani, Darioosh and Asgari, Gholam Reza}, title = {Improving the Supply Chain Performance on the Basis of Critical Success Factors}, journal = {Journal of Improvement Management}, volume = {5}, number = {2}, pages = {71-80}, year = {2011}, publisher = {Defence Industries Training and Research Institute}, issn = {2251-8991}, eissn = {2783-090X}, doi = {}, abstract = {In this study having domestic car supply chain (SC) investigated, a new methodology for determining Critical Success Factors (CSFs) is introduced. This methodology is based on the most important SC enablers at commercial, process, operational, and developmental layers trying to find and explain the critical success factors and subsequently the areas that can be improved. Hence, drawing on the proposed model, 191 questionnaires were distributed among managers of five groups of units in the SC layers. Factor analysis results of the 131 returned questionnaires showed that the CSFs of the car industry supply chain are Employee empowerment, improvement of products and services, customer management, Suppliers’ quality management, ERP implementation and management’s commitment to development of business plans.}, keywords = {methodology,Critical success factors,Supply chain management,Car Industry}, title_fa = {بهبود عملکرد زنجیره عرضه بر مبنای عوامل کلیدی موفقیت}, abstract_fa = {در این پژوهش با بررسی زنجیره عرضه خودرویتجاری سبک داخل کشور، یک متدولوژی جدید برای تعیین عوامل کلیدی موفقیت معرفی شده است. متدولوژی پیشنهادی با تمرکز بر مهمترین توانمندسازهای زنجیره عرضه در سطوح تجاری، فرایندی، عملیاتی و توسعه ای در تلاش است عوامل کلیدی موفقیت و به تبع آن نواحی قابل بهبود را تبیین و احصاء نماید. بدین منظور و بر مبنای متدولوژی پیشنهادی، 191پرسشنامه در میان مدیران پنج دسته از مراکز موجود در سطوح زنجیره عرضه توزیع و جمع آوری شد. نتایج بدست آمده از تحلیل عاملی 131 پرسشنامه بازگشتی نشان می دهد که عوامل کلیدی موفقیت در زنجیره عرضه خودروی تجاری سبک عبارتند از1) توانمندسازی کارکنان2) ارتقاء محصولات و خدمات 3 ) مدیریت مشتریان4) مدیریت کیفیت ساپلایرها 5) پیاده سازیERP و 6) تعهد مدیریت به توسعه طرحهای تجاری.}, keywords_fa = {شیوه,عوامل کلیدی موفقیت,مدیریت زنجیره عرضه,صنعت خودرو (وانت)}, url = {https://www.behboodmodiriat.ir/article_42762.html}, eprint = {https://www.behboodmodiriat.ir/article_42762_5b397a2983d4b4bf13965317c7a5e8a8.pdf} }