نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران.
2 کارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
3 دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
4 استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Several evidences show that despite numerous innovative technologies, only a small percentage of them have been commercialized and led to entrepreneurship and welfare. In this regard, the identification and monitoring of factors affecting the commercialization of ideas help to inevator by increase of the probability of their success in the commercialization. Accordingly, the present study aims to identify and to examine the factors affecting the commercialization of inventions in Yazd province. However, a grounded theory used to outline requirements, infrastructure and commercialization process. Semi-structured interview was data collection method and sampling method was Theoretical and snowball. Finely, inventors have been expressed commercialization strategies.
کلیدواژهها [English]